…Mindig egy fotóból indulok ki, amit addig keverek, manipulálok, míg létre nem jön egy kompozíció. A fotó figurális jellege teljesen megszűnik, csak a hangulata, színei, ismerős foltok maradnak meg. A képek formátuma minden esetben négyzet, hiszen a keletkező kavargó, központosan örvénylő, úszó kompozíciókhoz ez illik a legjobban…

Egyedi kiállítás nyílik október 18-án (vasárnap) 17.30-kor a Werk Galériában: Opauszki Lilla művészetét digitális és kézzel készített alkotásain keresztül térképezhetik fel a kiállításra ellátogatók. Lilla érdeklődése mindig is nagy volt a kreatív szakmák és gondolkodás iránt, ennek köszönhetően kezdett el foglalkozni a designnal, művészettel. Képzőművészeti kifejezésmódjában az absztrakt játssza a főszerepet. Munkáira nagy hatással vannak az organikus formák, a kalligráfia és az expresszionizmus. A szín és forma, a kontrasztok ütköztetése fontos eleme festményeinek.

Opauszki Lilla

Opauszki Lilla

TANULMÁNYOK

  • 2020. január - július | BÁV Festménybecsüs OKJ
  • 2016-2018 | SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar – Tervező Építészmérnök Msc
  • 2011-2016 | SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar – Építészmérnök Bsc

KIÁLLÍTÁSOK

  • 2013 – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar – Formatanulmányok – csoportos kiállítás
  • 2020. január 9-22. – 35. Budapest Művelődési Központ – Vizuális Művészeti hónap – Festészet-Grafika csoportos kiállítás
  • 2020. január 25. – Vad Art 13 – The Studios – Művészeti rendezvény – csoportos kiállítás
  • 2020. szeptember 17 - november 31. – Budapest, Fasori Evangélikus Egyházközség – Kettős egyéni kiállítás Benkő Barnabással

“Kezdetben a művek elkészítése nem volt céltudatos folyamat. A telefonomon keresgettem jó képszerkesztő programokat, amivel feljavíthatom az éppen aznap készült fényképeket. Többet ki is próbáltam és amivel nem voltam elégedett, rögtön töröltem. Végül csak egyet hagytam meg, amiben láttam fantáziát. Nézegettem, hogy milyen más funkciói vannak, egyre jobban elmélyedtem benne, megismertem különböző képszerkesztési módokat. Annyira lelkes lettem az eredmény láttán, hogy elkezdtem direkt erre a célra gyűjteni a nyersanyagot, fotókat. Mindig egy fotóból indulok ki, amit addig keverek, manipulálok, míg létre nem jön egy kompozíció. A fotó figurális jellege teljesen megszűnik, csak a hangulata, színei, ismerős foltok maradnak meg. A képek formátuma minden esetben négyzet, hiszen a keletkező kavargó, központosan örvénylő, úszó kompozíciókhoz ez illik a legjobban.

A nagy váltás akkor jött, amikor úgy éreztem, hogy a digitális alkotáson felül szükségem van arra is, hogy a belső fantáziavilágom ne csak az elektronikus térben jelenjen meg, hanem kézzel fogható is legyen. Több képet ki is nyomtattam. Nagyon tetszett az eredmény. Alá is írtam. Tettem velük egy próbát, feltettem online aukcióra. Nagy meglepetésemre másnak is tetszett az eredmény. Többen licitáltak a műveimre, olaszok, franciák, németek. Nagyon örültem neki. De nem álltam itt meg, elkezdtem kézzel is festeni.

A festményeim alapjául papírt választottam és akril festéket, ami könnyen szárad és otthon is tudok vele dolgozni. Nem kell hozzá nagy előkészület, mindig az aktuális hangulatomnak megfelelően, intuícióból festek. Nincsenek előre meghatározva a kompozíciók, színek, formák. A megérzéseimre hagyatkozom, keverem a színeket. Az aznapi végeredményt mindig kiterítem a szobában és értékelem. Nézegetem. Habár nincsenek előre eltervezve a művek, szükség van saját magamat is felülbírálni, irányokat meghatározni.

Izgalmasnak tartom új eszközöket kipróbálni, a legvékonyabb ecsettől kezdve a legszélesebb szivacson át a festékszóróig. Mindegyikben találok olyat, ami még motiváltabbá tesz, hogy tovább folytassam a munkát újabb alkotások készítésével és próbálkozzak további technikák elsajátításával.”

A kiállítást megnyitja: Marjai Judit

Marjai Judit a nagyanyjával

Marjai Judit, a 80-as évek ismert modellje Rómában, a Playboy stúdióban, fotózás közben meztelenül döbbent rá, hogy befejezi addigi pályafutását. Magyarországra hazatérve felkereste addigi munkáltatóit és bejelentette, hogy ettől kezdve fotós munkákat vár tőlük. Mára számtalan önálló kiállítással a háta mögött lassan talán elhiszik neki, hogy tényleg jó fotós. Eddigi legjobb képét (saját bevallása szerint) 11 évesen lőtte, amikor már pontosan tudta, hogy egyszer majd fotós szeretne lenni. A kép egy véletlen portré a nagymamájával. (Analóg,Ljubitel2, kettős expo)

Részvételi szándékodat jelezd ezzel a kérdőívvel!

Vezetéknév:*
Keresztnév:*
Telefonszám:*
E-mail cím:*
E-mail cím újra:*
Esemény: