WEDD KEZEDBE A VILÁGOT
A WERK story
Wedd kezedbe a világot! – hirdeti a 2007-ben alapított Werk Film, Stílus és Írás Akadémia, amely 18 éve képvisel új szellemiséget, valami új, valami más hangulatot a magyar iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben. Valósítsd meg, vidd sikerre! – biztatja hallgatóit, akikből vállaltan nem művészeket, hanem jó szemű, hatékony és piacképes háttérembereket képez. Küldetése: áthatolni a felszínen, eljutni a lényegig. Mindezt tudatos munkával (werkkel), mert a tehetséget nem szabad a szerencsére bízni.
MI A WERK
Filmesek, dizájnerek, tanárok, művészek trécseltek a teraszon. A kellemes esti fröccsözés szokás szerint világmegváltásba torkollott. Hogy kellene egy hely, valami más, valami új, egy nyitott gondolkodású kreatív műhely. Mondjuk, egy olyan iskola, amely nem azt várja el a hallgatóitól, hogy megfeleljenek neki, hanem magára a mesterségre készít fel.
2007 szeptemberében saját indulóval, pezsgőbontással, euforikus hangulatban indult a Werk Akadémia. Aztán jött a kemény munka. Ami kezdettől megmaradt: a közösség, a csapatmunka varázsa, a tanulás élménye. A Werk ősszel kezdi meg tizennyolcadik tanévét. Ez idő alatt közel kétezer hallgató végzett itt. A Werk Akadémia eddigi munkáját nem csupán évekkel mérheti, hanem azokkal a hallgatókkal is, akik megtalálták helyüket a divat, a stílus, a mozgókép, a média és a művészetek világában. És azokkal, akik a Werkben megkezdett tanulmányaikat ma már a felsőoktatásban folytatják itthon vagy külföldön.
Ebben a sikerben kiemelkedő szerepe van a Werk tanárainak, akik az egyes szakmák legkiemelkedőbb aktív művelői, ismert és elismert szakemberek. Meg annak is, hogy az Akadémiának évről-évre meg kell újulnia, alkalmazkodnia kell a változó világhoz, hallgatóinak törekvéseihez. Mert a cél az, hogy a Werken végzettek ne csak tudják, műveljék is tanult mesterségüket.
LÉGY AKI VAGY
A Werk Akadémia hallgatóit arra ösztönözi, hogy önállóan, szabadon és felelősséggel gondolkodjanak jövőjükről és a munkapiaci helyzetükről.
A Werk ehhez minden szakon nyújt vállalkozási, pénzügyi, marketing, reklám, kommunikációs és személyes brandet építő ismereteket. És legalább ilyen fontos, hogy a Werk hallgatói megismerjék önmagukat, felismerjék saját tehetségüket, képességeiket. Sokan gondolják úgy, hogy pályájuk sínpálya, amelyről nem lehet letérni. A Werk azt szeretné megmutatni, hogy igenis vannak váltók, és mindenkinek lehetősége van arra, hogy változtasson, új irányokat válasszon.
Ezt segítik az önismereti, személyiségfejlesztő tréningek. És az is, hogy az oktatók az aktuálisan beiratkozókkal közösen formálják a történéseket, ezért aztán a Werkben semmi rutin nincs. A Werk minden évben új tudáscsomagot kínál, ügyelve arra, hogy közel maradjon az élethez, a gyakorlathoz. Képzési területei: filmes, stylist, enteriőr-stylist, művészeti (zenei, színházi) menedzser, író, gasztronómus, rendezvényszervező. A Werk műhely, ahol átjárás van más szakokhoz, szakmákhoz. Egy furcsa börze ez, melyen megjelenik valaki, hogy a filmjébe kellene egy stylist, megjelenik egy stylist, hogy nincs-e valaki, aki meg tudja fotózni a félévi portfólióját, a zenei menedzserek mindent megbeszélnek a színházasokkal, a színházasok pedig az enteriőr-stylistokkal. Itt a tanulás gyors folyamat, a filmesek például a második félév végén már stábban kisjátékfilmeket forgatnak. Minden évben akad egy-kettő, amelyik itt-ott díjat is nyer.
És még valami. Egy hallgató egyszer úgy fogalmazott: a Werk nem célszerszámokat, hanem svájci bicskákat képez. Tökéletesen igaza van. Ha valaki szeretne belépni egy szakmába, választhasson több ajtó közül, hiszen előre talán nem is lehet tudni, melyik ajtó nyílik.
JÁRJ WERKBEN!
A Werk soha nem jelent egyenruhát, egyengondolatot. Egyik legfontosabb értéke a hallgatók sokfélesége, az a lehetőség, hogy ebben a sokféleségben kapcsolatokat építsenek, barátokat, partnereket, együttműködő társakat találjanak.
2011-ben megszületett a Werk tortája. A csatos üvegbe rétegzett mangó a tengeri sós karamellel egész különleges ízhatást nyújtott. Segal Viktor alkotásának erejét tovább fokozta a tonkabab fantasztikus íze és illata. Eredeti, szokatlan, megújító ízvilág, hasonlóan a Werkhez, ahol a munkatársak, a hallgatók, a tanárok összessége alkot egyedülállót.
A Werk brand
A Werk arculata egyedi, összetéveszthetetlen. Terei, tárgyai, berendezései az emberi kapcsolódást szolgálják. Brandszínei – sárga-fekete – dominánsak, ugyanakkor egyfajta indusztriális, műhely-karaktert is adnak a térnek, egységbe szerkesztve a tetőtérben futó gépészet fém elemeit a beton padozattal. Ezeket ellenpontozzák valami örök emberi romantika és eklektika jegyében a csillárkristályok, az elmúlt idők bútorai, tárgyai.